Muziek als metafoor en inspiratiebron

play to your strengths...

Samenwerken, wordt het herrie of harmonie?​

Klinkt onze samenwerking als een klok of als een kattige kakofonie? Gaan we van eiland naar Wij-land of van Ego naar We-go?

In deze op maat gemaakte, interactieve presentatie neemt Richard jullie mee in de wereld van verandering en effectieve samenwerking. Met muziek als metafoor vergelijkt hij karakters van mensen met instrumenten (teamrollen) en samenwerking in het team met het sprankelende samenspel in een orkest.

Muziek is een onuitputtelijk bron van inspiratie als het gaat om samenwerking. Het is de wereld van verschillende instrumenten die door hun verschillen samen het verschil kunnen maken. Als we maar bereidt zijn om naar elkaar te luisteren, op elkaar af te stemmen en samen te spelen.

Als u zoekt naar een leerzame, luchtige en inspirerende keynote over samenwerken, dan heeft u deze nu gevonden!


Het is de manier waarop we omgaan met onze verschillen die de samenwerking maakt en het is de manier waarop we samenwerken die het verschil maakt!

Richard de Hoop spreker over veerkacht

Ik heb nu wel genoeg gelezen, laat maar eens wat zien...

Aan de slag met samenwerken

Kijk of Richard de juiste toon weet aan te slaan voor jullie evenement of bijeenkomst. Wil je een maatwerk lezing van hem boeken dan:

  • plannen we intake gesprek in (we stemmen de inhoud en techniek samen af)
  • maken we de lezing op maat (kan naast Nederlands in het Engels en Duits)
  • trekken we alle registers open tijdens de presentatie
  • zorgen we voor een passend slotakkoord in de vorm van verrassende follow-up content

Als je de juiste toon vindt, is heel het leven muziek.

Boek herrie of harmonie

Ik heb nu wel genoeg gezien, laat maar eens wat lezen...

Herrie of harmonie?

Het debuut van Richard als auteur. Al zijn kennis, ervaring en praktijkcases gebundeld in een makkelijk leesbaar boek.

Ook hier heb ik muziek als metafoor gebruikt. Want karakters van mensen laten zich prima vergelijken met muziekinstrumenten en effectief samenwerken heeft veel weg van het virtuoos samenspelen in een orkest. In dit boek bied ik concrete handvatten om een team optimaal samen te stellen en ieders talent tot zijn recht te laten komen en het geeft een frisse kijk op samenwerken in organisaties.

Voor wie is dit boek waardevol?
De inzichten uit Herrie of Harmonie? zijn toepasbaar in vrijwel elke branche en voor diverse professionals. In het bijzonder is dit boek een aanrader voor:

  • Teamleiders en managers: leren hoe zij hun team kunnen samenstellen tot een goed georkestreerd geheel, waarbij elk individu tot zijn recht komt.
  • HR-professionals: gebruiken het boek bij werving, selectie en teamontwikkeling om te zorgen voor de juiste mix van “instrumenten” in de organisatie.
  • Coaches en trainers: zetten de metafoor in als inspirerend hulpmiddel om teamdynamiek uit te leggen en teams te begeleiden naar betere samenwerking.
  • Iedereen die in een team werkt: ook teamleden zelf halen waarde uit dit boek, omdat het hen inzicht geeft in hun eigen voorkeursrollen (instrumenten) én die van collega’s. Zo kan iedere professional zijn samenwerking met anderen versterken en meer begrip opbrengen voor ieders unieke bijdrage.

 

Funfact: dit boek is eerst in het Duits geschreven, daar uitgegeven onder de titel “Macht Musik!” en daarna in Nederland opgepikt en vertaald naar het…Nederlands

Wat vindt het publiek ervan?

Mooie reacties uit de zaal

Het logo van ABN AMRO bestaat uit een groen en geel schild met rechts daarvan de grijze hoofdletter 'ABN AMRO'. Dit is vergelijkbaar met de manier waarop de bekende spreker Richard de Hoop boodschappen van veerkracht en veerkracht overbrengt via zijn welsprekende toespraken.
De felroze tekst op een transparante achtergrond luidt "ICI PARIS XL" in een elegant, opvallend lettertype, dat doet denken aan de inspirerende lezingen van Richard de Hoop als spreker.
Logo met een solide oranje verticale streep aan de linkerkant met de iconische witte leeuw van Richard de Hoop en een kroon. De rechterkant is zwart, wat een strak contrast biedt, ideaal voor elk spreker veerkracht-evenement.
Op de afbeelding is het logo van Medtronic in het blauw te zien, met de merknaam in een modern schreefloos lettertype. Dat doet denken aan de gestroomlijnde presentaties van sprekers als Richard de Hoop.
Het blauwe "PHILIPS"-logo in opvallende hoofdletters op een transparante achtergrond belichaamt de geest van innovatie en is een spreker die veerkracht en samenwerking inspireert.
Logo van Enexis Groep met een kleurrijk geometrisch ontwerp met overlappende roze, blauwe en groene vormen aan de linkerkant en de bedrijfsnaam "ENEXIS GROEP" in vette, grijze letters aan de rechterkant. Geïnspireerd door spreker samenwerken-principes die vergelijkbaar zijn met die van Richard de Hoop.

Neem direct contact met op met Richard.

Wil jij Richard graag inhuren voor een presentatie over samenwerken of heb je nog wat vragen die je aan hem wilt stellen? Neem dan nu contact op met hem via het contactformulier hiernaast.