De GeneratieJam

Van A tot Zoon

Van generatieconflict naar generatiekracht

Stop met stereotyperen en begin met samenwerken!

Resultaten komen niet van labels (Gen Z vs. Boomer), maar van slim samenwerken op basis van vertrouwen. Meer dan ooit hebben we de gebundelde kracht van de generaties nodig om alle uitdagingen die op ons afkomen aan te kunnen. We kunnen ons druk gaan maken over onze verschillen en wat we van elkaar vinden of beginnen met onze talenten en krachten te bundelen en samen te werken. Wij kiezen voor het laatste!

In deze presentatie nemen vader en zoon, met muziek als metafoor,  je mee door de 3 stappen van de generatiejam.

Klassiek spelen gaat over wanneer je de partituur volgt omdat het WAT en HOE bekend zijn. Hier is operational excellence de grondtoon.

Jammen gaat over samen de onzekerheid omarmen wanneer we het nog niet weten. Hier voeren experimenteren en improviseren de boventoon.

En Virtuoos samenwerken gaat over hoe we onze verschillende ervaringen, talenten en inzichten kunnen harmoniëren om samen, noot voor noot toekomstmuziek te maken.

Twee mannen van dezelfde generatie staan naast elkaar. De man links heeft stekelig bruin haar en een donkere blazer en lacht naar de camera. De man rechts, in een gestreept shirt, heeft lichtbruin haar, blauwe ogen en lacht met een hand bij zijn gezicht.
Twee mannen staan naast elkaar en glimlachen naar de camera - een echt Generatie-moment. De een, met kort bruin haar en een marineblauw jasje, slaat zijn armen over elkaar; de ander staat met teruggestoken haar, een licht overhemd en een zwart jasje tegen een betonnen muur.

Richard & Joris de Hoop

Voor teams en organisaties die wendbaar de toekomst in willen.

Voor het eerst delen Richard de Hoop  en zijn zoon Joris de Hoop samen het podium. Twee generaties, één passie: muziek als universele taal die verbindt. Vader en zoon belichamen letterlijk de generatiekloof én de kracht die ontstaat wanneer verschillen samenkomen.

Richard, de ervaren ondernemer en spreker die opgroeide met een draaischijftelefoon en zwart-wit tv.

Joris, afgestudeerd aan theaterschool en conservatorium (hij speelde o.a in Verliefd op Ibiza en de Soldaat van Oranje), opgegroeid in het digitale tijdperk van smartphones en social media. Samen nemen ze je mee langs de kunst van het samenwerken tussen generaties.

We delen hetzelfde DNA, de liefde voor muziek, entertainen en verbinden. Wie nog nooit van de GeneratieJam heeft gehoord weet na deze presentatie één ding zeker: hoe heb ik het ooit zonder GeneratieJam kunnen doen.

Samen nemen we jullie mee van het moment dat alles nog “prima” lijkt naar echte verbinding. Via de generatie-quiz ontdek je jouw “generatie-DNA”, leer je wanneer klassiek spelen en wanneer jammen nodig is, en ervaar je wat, naast muziek, de ultieme verbinders zijn tussen jong en oud. 

Van reverse mentoring tot sociale meetings die verbinden. Van wisselen tussen “mindset” tot communities of practice. Alle laatste inzichten en best practices komen langs om onze generatiekrachten te bundelen. 

Because we’re never gonna survive unless… We get a little crazy.

Toekomstmuziek is niet te horen en niet te spelen. Het wordt noot voor noot, in het hier en nu, door generaties samen gecomponeerd!

Twee mannen, een oudere en een jongere, lachen zij aan zij op een kleurrijke achtergrond met kleurverloop. De Nederlandse tekst luidt: "Richard en Joris presenteren De Generatie Jam van A tot Zoon." Het Spotify-logo verschijnt eronder.

De GeneratieJam PODCAST

Van A tot Zoon

Welkom bij De Generatie Jam – een podcast waarin ik, Joris, samen met mijn vader in gesprek ga. Met elkaar, én met inspirerende gasten.

We zoeken naar dat ene moment… waar herrie verandert in harmonie.

Hoe beweeg je mee zonder jezelf te verliezen? En hoe sla je bruggen tussen generaties, patronen, vooroordelen en nog veel meer.

We jammen over veerkracht, wendbaarheid en onverwachte oplossingen. Want hoe jouw situatie ook is: iedereen zoekt naar die lekkere succesvolle tunes.

Dit is De Generatie Jam – van A tot Zoon: waar verschil geen breuk is, maar het begin van een goed akkoord.

Wat vindt het publiek ervan?

Mooie reacties uit de zaal

Het logo van ABN AMRO bestaat uit een groen en geel schild met rechts daarvan de grijze hoofdletter 'ABN AMRO'. Dit is vergelijkbaar met de manier waarop de bekende spreker Richard de Hoop boodschappen van veerkracht en veerkracht overbrengt via zijn welsprekende toespraken.
De felroze tekst op een transparante achtergrond luidt "ICI PARIS XL" in een elegant, opvallend lettertype, dat doet denken aan de inspirerende lezingen van Richard de Hoop als spreker.
Logo met een solide oranje verticale streep aan de linkerkant met de iconische witte leeuw van Richard de Hoop en een kroon. De rechterkant is zwart, wat een strak contrast biedt, ideaal voor elk spreker veerkracht-evenement.
Op de afbeelding is het logo van Medtronic in het blauw te zien, met de merknaam in een modern schreefloos lettertype. Dat doet denken aan de gestroomlijnde presentaties van sprekers als Richard de Hoop.
Het blauwe "PHILIPS"-logo in opvallende hoofdletters op een transparante achtergrond belichaamt de geest van innovatie en is een spreker die veerkracht en samenwerking inspireert.
Logo van Enexis Groep met een kleurrijk geometrisch ontwerp met overlappende roze, blauwe en groene vormen aan de linkerkant en de bedrijfsnaam "ENEXIS GROEP" in vette, grijze letters aan de rechterkant. Geïnspireerd door spreker samenwerken-principes die vergelijkbaar zijn met die van Richard de Hoop.

Veelgestelde vragen

Voor wie is deze keynote over De Generatiejam?

Deze keynote is er voor organisaties die met meerdere generaties samenwerken. De generatiejam is er voor teams die voelen dat “prima samenwerken” niet genoeg meer is, en die het lef hebben om te ontdekken hoe verschillen juist kunnen versterken.

Welke generaties zijn er op de werkvloer en hoe verschillen ze?

Momenteel werken vaak vier generaties samen: Babyboomers, Generatie X, Millennials (Y) en Generatie Z. Wat wil de een en wat wil de ander? Hoe groot zijn de verschillen eigenlijk? Hoe groot zijn de overeenkomsten eigenlijk? In deze keynote laten we zien hoe die verschillen geen ruis veroorzaken, maar juist harmonie.

Wat levert deze keynote concreet op voor onze teams of organisatie?

Nog nooit stonden er zoveel generaties tegelijk op de werkvloer. Dat brengt kansen én uitdagingen met zich mee. Deze keynote helpt om de verschillen te benutten in plaats van dat ze voor wrijving zorgen.

Wij geven jullie de nieuwste inzichten en de laatste best practices om de generatiekracht in te zetten.

Waarom is een keynote over generatieverschillen relevant?

Er wordt de laatste tijd steeds vaker gesproken over de verschillen tussen de generaties op de werkvloer. GenZers willen minder werken en zinvol werk, Boomers zijn op zoek naar zekerheid. Maar, is dat wel zo? Het is in ieder geval duidelijk dat we elkaar keihard nodig hebben als je kijkt naar de dubbele vergrijzing en de uitdagingen waar we samen voor staan. Wij geven jullie praktische tips om het beste uit elkaar te halen.

Kan de keynote worden aangepast aan onze sector of specifieke situatie?

Absoluut. Iedere organisatie heeft zijn eigen melodie en wij stemmen de Generatiejam daarop af. 

Neem direct contact op.

Wil jij Richard & Joris graag inhuren voor een presentatie over samenwerken of heb je nog wat vragen die je aan hem wilt stellen? Neem dan nu contact op met hem via het contactformulier hiernaast.